tiistai 15. syyskuuta 2015

Alkuviikon kuulumisia

Paino on pitkään junnannut taas paikallaan, mutta rapsassa pt:ni Terhi kertoi, että olen taas pienimmilläni. Oikeaan suuntaan siis kokoajan menossa, vaikkei paino sitä näytäkään. Ohjelmat uusittiin jälleen maanantaina!


 

Viikonlopun salaatit näyttivät tältä.
Salaattia fetalla ja salaattia Abban tonnikalalla!

Salaatti-linjalla jatketaan ketoosilla.. 
Saa nähdä milloin mielikuvitus loppuu kesken salaattiainesten kanssa. :D


Uusi ruokavalio ja treeniohjelma kolahti sähköpostiluukkuun! Ruokavalio on ketogeeninen painonhallintadieetti. Ruokavaliossa on vain vähän hiilihydraatteja, riittävästi proteiineja, mutta runsaasti hyviä rasvoja! Vaikka tässä saakin syödä tosi niukasti, tämä on mun lempiruokavalio. Mun paino tippuu yleensä tällä kaikkein nopeiten, mutta ainakaan mun tapauksessa tätä ei kannata noudattaa kauempaa kuin neljä viikkoa. Elimistö menee muuten säästöliekille. Viimeksi olin neljä viikkoa ketoosilla kesällä, ollessani kesälomalla. 

Ketoosi on hyvä siinäkin mielessä, että mulla kroppa on silloin ihan pienimmillään. Nestettä ei juuri kerry eikä turvota kun ei ole liikoja hiilareita, olo on energinen ja tosi raikas! Ainut mikä on huono ketoosilla, niin salilla sen kyllä huomaa. Painoja ei voi olla niin paljon kun normaalisti ja lihakset menee paljon nopeammin maitohapoille. Sillon on vaan tärkeeää treenata kuitenkin mahdollisimman isoilla painoilla, niin kroppa ei ala polttaa lihaksia rasvan sijaan.

Treenit on tähän asti olleet joko kaksijakoisia vetävien ja työntävien treenejä tai nelijakoisia, joissa lihasryhmät on jaettu useammalle päivälle. Nyt vaihdettiin treenitkin yks(toikkosiks)jakoisiksi :D Yksi ohjelma siis, joka tehdään kolme kertaa viikossa. Kahtena päivänä aerobista ja yksi lepo. Kerron treeniohjelmasta ja ruokavaliosta enemmän myöhemmin. 

Mä oon tosi huono tekemään aerobisia. Asun maalla, ja vaikka täällä onkin ihan kivat maisemat, niin kyllä se pistää ärsyttämään kun lähdet kotoa kävelemään ja vielä 2km päästäkin sama pelto on vieressä. Tuntuu siis tosi turhauttavalta kun tuntuu ettei matka etene mihinkään. Usein jäänkin sitten työmatkalla kaupunkiin lenkille.. Siinä samassahan se menee sekin, kun salipäivinäkin pysähdyn kaupunkiin salille. Olis kiva kun työmatkaa olis 52km suuntaansa sijasta vaan muutama hassu, niin vois nekin matkat käytää hyödyksi ja kävellä tai pyöräillä. Työmatkaan menee nyt autollakin jo 45min. Salille kotoa on 26km, sinnekin on vähän ikävä kävellä..

Minulle yksjakonen treeniohjelma tuottaa ongelmia silloin, kun treenaan liian kovaa. Eli siis yleensä aina. Salilla annan yleensä kaikkeni. Jalkapäivästä toipumiseen mulla menee yleensä viikko, vaikka venyttelen kohdelihakset aina tosi hyvin. Juuri kun edellisestä jalkapäivästä selviää, tulee uusi jalkapäivä. Sama on rintapäivän ja käsien jälkeen. Nyt kun kaikkia lihasryhmiä kuormitetaankin melkein joka toinen päivä, muhun sattuu joka päivä :D

Vatsat, selkä ja olkapäät ei oo niin pitkään kipeinä yleensä kun nuo muut. Voi johtua siitäkin, että töissä teen paljon nostoja ja työskentelen käsilläni, joten rintalihakset, kädet ja jalat aktivoituu enemmän sielläkin. Ihme kyllä, selkä ei ole ollut kipeä aikoihin, vaikka kuormittuu sekin nostoissa :) Oon kyllä huomannut että sarjapainot on noussut selkälihaksissa ihan huimaa vauhtia! 

Terhi teki meille kolmelle painonpudotusryhmässä olevalle likalle skaban! Se joka pudottaa nopeitn 5kg, saa palkinnon, mainetta ja kunniaa ;) Oon niin mukana! Oon sen verran kunnianhimoinen ihminen että tykkään skabailuista! ;) Nyt ei auta kun painaa täysillä! Skabailut jos mitkä motivoi!


Maanantaina korkkasin jo uuden treenin ja voin kertoa että perille meni! Jalat huutaa vielä lauantain jalkatreenistä, mutta kyllä toi kokokropan treeni eilen oli jotain ihan uutta taas. Rintalihakset repee varmaan ihan just. Samoin olkapäät, selkä, hauikset ja ojentajat. Kauhulla odotan huomista, kun pitäs sama setti vetää taas uudelleen! Itku pääsee. Mutta tykkään tästä silti. ;)



Näin väsyneeltä näytin eilen illalla reenien jälkeen. 
Sohvalla oli iha kiva vähän ruhoa lepuutella.. :D


Hain tänään Fitnesstukun paketin postista. Ostoskorin kautta postiin kiikutettiin kahta eri Gainomax Recoveryä ia ja laatikollinen prodepatukoita. Gainomax Recoveryä suklaan ja mansikan makuisina. Ihan parhaita! Joskus jos mulla on vähän motivaatio hukassa tai väsyttää eikä millään jaksais salille, mä mietin tota mun palautusjuomapurkkia. Pelkästään jo tieto siitä että palkkari odottaa kassissa, saa mut menemään salille.. Kyllä! Joskus siis raahaan itseni sinne vaan ihanan makuisen palautusjuoman takia! :D Eikai sillä ole väliä mistä se motivaatio tulee, kunhan sitä on? ;)


 


Patukat ovat Star Nutrition Hers-sarjan Lean Protein Bar 27g, Brownie Crisp Toffee, ja maistuvat muuten paljon paremmalta mitä olisi kuvitellut. Yleensä low-carb patukoissa on mun mielestä sellainen aika jauhoinen ja teollinen maku, mutta nämä maistuu ihan jollekin oikealle herkkusuklaapatukalle, Vähän niinkuin Dumlelle, jossa on niitä crispejä! :)

Olen huomannut tässä viimeisen vuoden aikana, että jos treenaa säännöllisesti ja usein, kannattaa ostaa palautusjuomia ja patukoita ym isompi määrä kerralla suoraan tukusta, kuin yksittäin kaupasta. Laskin esimerkiksi, että säästän 5,20e kuukaudessa, kun ostan isomman määrän tukusta Gainomax recoveryjä kerralla. Onhan niitä vaihtoehtoja muitakin, jauheita jne. Mutta mun mielestä nämä valmiit purkit on maultaan parhaita, ajaa mut paremmin treenaamaan ja palkitsee mut parhaiten treenistä! :) Kulkee myös helposti mukana ja säilyy, ei tarvitse sekotella missään.




Gainomax recoveryt on muuten tarjouksessa, pääset tilamaan niitä suoraan täältä!
Jos kiinnostuit patukoista, ne löytyvät samasta paikasta! :)


Palaan ruokavalioon ja treeniohjelmaan myöhemmin. Nyt on jo kiiruhdettava nukkumaan! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti